УДК [338. 48 : 005.7] (477.61)
І.І. Дульцева,
І.М. Гонцова,
С.О. Янушевська,
Луганський національний університет ім. Т. Шевченка
ТРАНСФОРМАЦІЯ УПРАВЛІНСЬКИХ АСПЕКТІВ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РЕГІОНУ (на прикладі Луганської області)
Туристичний бізнес стимулює розвиток інших галузей економіки: будівництва, торгівлі, сільського господарства, виробництва товарів народного споживання, зв'язку та інших.
Туристський потенціал України дуже великий. Багата культура, історія і природа - основа зростання популярності турів по наший країні. Маючи в своєму розпорядженні величезний туристський потенціал, Україна займає вельми скромне місце на туристському ринку.
Тема трансформації управлінських аспектів в цієї галузі актуальна тому, що туризм грає не останню роль в економіці країни. Ця галузь економіки розвивається швидкими темпами і найближчими роками стане найбільш важливим її сектором. Останніми роками туризм став одним з найприбутковіших видів бізнесу в світі. Також туризм має можливість коректувати рівень безробіття, є активним джерелом надходжень іноземної валюти і впливає на платіжний баланс країни. У свою чергу, на розвиток туризму впливають різні чинники: демографічні, природно-географічні, соціально-економічні, історичні, релігійні, політико-правові, науково-технічний прогрес, підвищення якості життя населення, збільшення тривалості вільного часу, відпусток, економічна і політична стабільність і ряд інших чинників.
На даному етапі ринок туризму в Україні розвивається нерівномірно. Обсяг виїзного туризму переважає над обсягом в'їзного і внутрішнього туризму. Це означає, що переважає не тільки виїзд туристів над в'їздом, але і вивіз за рубіж оборотних коштів (заощаджень) над їх надходженням в національну економіку країни.
Проте зростання туризму викликає деякі негативні наслідки, наприклад інфляцію, руйнування навколишнього середовища і порушення традицій місцевого населення. Отже, трансформація управлінських аспектів розвитку туристичного потенціалу території та оцінка наслідків міжнародного туризму є дуже важливим чинником для складання такої економічної і туристської політики, яка дозволяла б отримувати максимальну вигоду і попереджати руйнівну дію туризму.
Виїздом займатися простіше – клієнт не такий вимогливий, зарубіжна інфраструктура туризму ширше і краще розвинута, і як слідство, легко організувати хороше обслуговування. На в'їзді все складніше, тому що ти – приймаюча сторона. В умовах нашої інфраструктури туризму забезпечити хороший сервіс складно, а деколи неможливо.
Конкуренція в галузі в'їзного туризму низька, і в більшості зводиться до ділових поїздок і індивідуальних програм.
Луганська область має інвестиційно привабливий економічний і соціальний потенціал та додатково піддається впливу позитивних чинників потенціалу управління, як висновок – потрібен тільки добрий господар.
На Луганщині пріоритетно розвивати наступні види туристичного бізнесу: геокешинг, спортивний, промисловий, техногенний, екстремальний туризм (якщо люди їздять на екскурсію до Чорнобіля, то нам на жаль теж є, що показати), квест – змагання; професійні тури (для поліцейських, для архітекторів, медиків, військових); екскурсійний бізнес у напрямку культури та мистецтва (зараз увага суспільства повертається до визнання культурних та історичних пам’яток, а тут їх дуже багато).
Трансформація управлінських аспектів розвитку туристичного потенціалу надасть можливість привернути увагу до інвестиційної привабливості регіону у галузі розвитку туристичного бізнесу. а Луганщина в змозі хутко відповісти на запити інвесторів рівнем економічного потенціалу (промисловим, будівельним, кадровим, ринковим, попитовим). А це вже тема для наступних досліджень.
- Квартальнов В.А., Зорин И.В. Менеджмент туризма. Туризм как вид деятельности / В.А. Квартальнов, И.В. Зорин. – М: Финансы и статистика, 2003. – 288 с.
- Репіна І.М. Підприємницький потенціал: методологія оцінки та управління / І.М. Репін // Вісник Української академії державного управління при Президентові України. – 1998. – №2. – С.262-271.
- Інтернет-ресурс:
http://tourlib.net/books_tourism/kvartalnov_tourism8.htm
http://referat.ru/referats/view/23795